Q & A dengan pengasas bersama Apple Steve Wozniak: jurutera jurutera

Reincarnation: Steve Jobs (Julai 2019).

$config[ads_text] not found
Anonim

Wozniak menawarkan nasihat tentang cara untuk berjaya di mana orang lain gagal dan menekankan nilai baki seorang "jurutera jurutera"

Oleh Max Teodorescu, Editor

Menawan dengan Steven Wozniak, Produk Elektronik menghadiri Ekspo Pengeluaran Lanjutan 2017 tahun ini untuk mendengar lagenda hidup Silicon Valley yang membentangkan alamat nota utama.

Acara besar berlangsung dari 13 hingga 15 Jun di Pusat Konvensyen Jacob Javitz dan terdiri daripada enam pameran berasingan: MDM Timur, Rekabentuk & Pembuatan, ATX Timur, Pek Timur, Plastetc Timur, dan Ekspo Berkualiti.

Berkongsi anekdot mengenai kehidupannya, Wozniak menawarkan nasihat muda tentang cara untuk berjaya di mana orang lain gagal dan menegaskan nilai sebagai "jurutera jurutera" ketika ia meneroka trend dalam robotika dan automasi, wearables, Big Data, dan Internet of Things.

Wozniak duduk dengan Suzanne Deffree, Editor Berita Reka bentuk Berita

Dikenali sebagai salah seorang pelukis asal Silicon Valley, ramai yang menganggap Wozniak di kalangan bapa pengkomputeran peribadi dengan penciptaan barisan komputer Apple yang pertama, Apple I dan II.

Dan seperti semua Q & A dengan Steve Wozniak, sesi pada 13 Jun bermula dengan Apple dan hubungannya dengan Steve Jobs. "Saya akan merancang sesuatu, dan Steve akan menjadikannya wang, " kata Wozniak, merujuk kepada Jobs sebagai satu-satunya "kawan" yang dapat memahami skop apa yang dilakukannya. "Steve tidak dapat merancang sesuatu, tetapi dia boleh menganalisis nilainya."

"Bagaimanakah anda berjaya menjadi seorang jurutera dan tidak disedut ke dalam pengurusan?" Tanya Suzanne Deffree, Editor Berita Reka Bentuk, yang menyederhanakan perbincangan. Wozniak menjelaskan bahawa perkara-perkara bangunan sentiasa penting kepadanya dan sebagai seorang jurutera, "Saya dapat terus membalikkan idea-idea yang baik dan tidak pernah dipecat (untuk) berjuang atas idea orang lain." Itu diwakilkan kepada Steve yang lain.

Di mana Pekerjaan adalah ahli perniagaan yang bijak, Wozniak membanggakan dirinya sebagai "jurutera jurutera" yang tersisa, kerana cara terbaik untuk memahami pasaran dan reka bentuk sesuatu yang berguna adalah untuk menjadi sebahagian daripada penonton. "Kami mencipta produk untuk diri kita sendiri. Apabila anda membuat produk untuk diri anda, anda mempunyai kelebihan yang besar untuk cuba membayangkan apa yang orang lain inginkan. Apple II dan iPhone adalah contoh yang dipraktikkan. "

Wozniak dengan penuh hormat menunjukkan Elon Musk sebagai contoh falsafah dalam tindakannya. "Elon Musk menolak konsep kereta elektrik ke wilayah baru, membina kereta elektrik bersaiz penuh pertama yang berjaya kerana dia sendiri mempunyai keluarga yang besar." Dua stesen pengisian Model S asli ada di antara Bel Air, di mana Musk tinggal, dan kilang pemasangan di Fremont, California.

Sekarang jika anda pernah mendengar Wozniak bercakap, anda akan tahu dia penyokong besar pembelajaran secara langsung, terutamanya pembelajaran kemahiran yang membolehkan ekspresi kreatif. Dia sendiri belajar membina komputer kerana tidak ada di luar perniagaan dan universiti. "Ketika saya masih muda, saya membina perkara sepanjang masa. Dari semasa saya di sekolah rendah, saya akan belajar manual komputer dan belajar bagaimana mereka dibuat kerana saya tidak mampu saya sendiri. "

Pada masa itu, Wozniak tidak melihat nilai apa yang dia sedang belajar tetapi mendakwa bahawa dia tidak pernah mengalami sebarang halangan dalam hidupnya "kerana saya hanya mengejar apa yang saya sukai." Tumpuan berfikiran tunggal untuk menstrukturkan hidupnya dengan melakukan apa yang Dia suka, dia berkongsi, adalah kunci kejayaannya. Wozniak percaya Gerakan pembuat baru-baru ini membuktikan falsafah ini.

"Saya suka gerakan pembuat kerana kami memulakan syarikat kami dengan prototaip yang ditunjukkan. Seperti pembuat hari ini, saya telah menjalani kehidupan seumur hidup untuk membuat keseronokan, "jelasnya, melukis selari antara reka bentuk dan pembinaan Apple I - pada mulanya sebuah projek hobi - dan pembuat yang membina sesuatu untuk kegembiraan semata-mata ia. Dengan berbuat demikian, Wozniak menegaskan, pembuatnya sebenarnya sedang membangunkan kemahiran yang akhirnya boleh digunakan untuk mewujudkan teknologi mengubah kehidupan.

"Jadi, jika anda bermula dari milenium, ada bidang yang akan anda fokuskan?" Tanya Deffree. Sedikit nasihat yang diberikan oleh Wozniak kepada kami adalah secara universal, milenium bermula atau tidak: Di atas segalanya, lakukan perkara yang menarik minat anda dan dapatkan kotor tangan anda. "Jika saya bermula, saya pasti pasti saya akan bermain dengan Arduino saya, menyambungkan motor dan membuat perkara-perkara aneh di bawah kawalan saya - bukan dengan niat untuk memulakan syarikat, (tetapi) hanya untuk melakukan sesuatu yang kreatif . "

Hari ini, jalan itu telah membawa Wozniak ke kedudukan Ketua Saintifik di Data Primer, sebuah pembekal perisian yang platformnya bijak mengurus sistem penyimpanan data dengan "memenuhi permintaan data dengan bekalan storan di seluruh ruang data global tunggal, " sebagai Chris Preimesberger eWeek begitu elegan letakkannya.

Tetapi pada masa yang sama, Wozniak menjadi ahli penubuhan kumpulan hak digital digital non-profit Electronic Frontier Foundation dan telah mengambil dermawan, menyumbangkan banyak masa dan sumber mentoring dan mengajar kelas di Daerah Sekolah Los Gatos.